Charles Ve Jacqueline Piyano Metodu 1. Bölüm
Öğrencinin enstrümanıyla ilk karşılaşması onun müzikal farkındalığı açısından nihai bir andır. Bu ilk aşamalarda özel önem göstermek, öğrencinin müzikal ifadenin bir süre sonra kendi içindeki saf duyguların bir yansıması olduğunu keşfetmesi açısından önemlidir.
İlk dersten itibaren öğrenci bunları geliştirmelidir:
- İşitsel farkındalık: tonun güzelliği, ritmik denge, müzikal cümlelerin ifadesi
- İyi çalmak için kullanılacak tekniklere dikkat etmek
- Oturuş ve ellerin pozisyonu, bilek ve kolların esnekliği
- Bütün sanatsal öğretilerde gerekli olan konsantrasyonu sağlamak.
Senelerdir yaptığımız eğitimlerde birçok farklı ülkeden, birçok farklı metottan çalıştık ve geleneksel yöntemleri ihmal etmeden bize piyano eğitiminde çağa uygun bir yaklaşım için gerekli görünen konuları netleştirmeye çalıştık. Bu yüzden bu metot bunları içerir:
- Düzgün el ve vücut pozisyonunun kısa zamanda başarılması için geleneksel çalışmalar
- Müzikal farkındalık, klavye bilgisi ve farklı tonların algılanmasını geliştirecek parçalar
Çalışmalarla parçaları birleştirerek, öğrenci kısa zamanda piyano ile yapabilecekleri konusunda kapsamlı ve yaratıcı bir görüş kazanır. Her bölüm her zaman çalışılabilecek enstrümantal tekniğin özel durumlarıyla öğrencinin kişisel gelişimine uygun olarak “klavyeyi öğrenmek” adlı bölümle sonlandırılmaktadır. Bu kitap öğrencinin ilk senelerdeki çalışmalarında gerekli temel noktaları hızlıca özümsemesini sağlayıp ileride piyano eğitimine boşluklar bırakmadan devam etmesini hedefler. Aynı zamanda biz, öğrencinin burada yazılan parçaları keşfetmesini, piyanoda böyle güzel bir repertuvardan keyif almasını, müzikal farkındalığını ve müzikal tadını geliştirmesini amaçlıyoruz.
Jacqueline POUILLARD ve Charles HERVE