Adım Adım Piyano Metodu
Yazar : Sezgin Dinç
Yayınevi : Arkadaş
Öğrenme ilgi ile başlar, sevgi ile devam eder. Küçük yaşlardaki öğrenme, büyüklerin yaratacağı ortam ve yönlendirmeyle hız kazanır.
Adım Adım Piyano Metodu – 1, bünyesinde barındırdığı kuramsal bilgiler ve ev çalışmaları dikkate alınarak hazırlanan notalarla piyano çalmayı zevkli bir süreç haline getiriyor.
Bu kitapla çocukların piyanoya ilgi duymaları, piyano çalmaya yakın zamanda başlamış olanlarınsa severek çalacakları parça sayısının ve müzik sanatına olan sevgilerinin artırılması amaçlanmıştır.
Yakından uzağa ve bilinenden bilinmeyene ilkeleri doğrultusunda hazırlanan Adım Adım Piyano Metodu - 1, piyano çalmayı öğrenmek isteyen herkesin fayda sağlayacağı bir kaynak niteliğindedir.
(Tanıtım Bülteninden)
Süleyman Tarman - Piyano İçin Diziler, Kadanslar ve Arpejler Kitap
Bu kitap her düzeyde piyano çalan öğrenci ve öğretmenler için hazırlanmış bir teknik çalışmalar kitabıdır. Bu bakımdan hem özel ders, hem de mesleki piyano eğitimi veren öğretmenler için kullandıkları diğer kitap/metot eser vb. materyallerin yanında yararlanabilecekleri ikinci bir başucu kitabı niteliği taşımaktadır. Başka bir ifadeyle, piyano çalan herkesin elinin altında bulundurması gereken önemli bir kitaptır.
Kitapta evrensel piyano literatürü taranarak, en uygun parmak numaralarına her ton ve konuda -olması gerektiği kadar- yer verilmiştir. Kullanım kolaylığı bakımından kitaptaki her konu numaralandırılmıştır. Bu şekilde öğretmen sadece numara belirterek hangi konuların çalışılması gerektiğini kolayca öğrencisine söyleyebilir ve işaretleyebilir. Kitapta ele alınan başlıca konular aşağıdaki gibidir:
Her bir ton için özlü bilgiler ve sadece parmak numaraları
1 oktav içinde dizi çalışmaları
2 oktav içinde bütün tonlarda paralel ve ters dizi çalışmaları
4 oktav içinde bütün tonlarda paralel ve ters dizi çalışmaları
Bütün tonlarda üç sesli ve dört sesli kadans çalışmaları
2 oktav içinde bütün tonlarda paralel ve ters arpej çalışmaları
Diziler, Kadanslar ve Arpejler isimli kitabınızı ilgiyle okudum. Her piyaniste faydalı olacak bir eser. Sizi kutlarım.
-İdil Biret Piyanist, Devlet Sanatçısı-
(Tanıtım Bülteninden)
Kardeşim Piyano
Yazar : Tuğba-Birol Işıkdemir
Yayınevi : Yurtrenkleri
7 yaş ve üzeri çocuklar için hazırlanan "Kardeşim Piyano" kitabının çok ilgi görmesi üzerine, benzer bir metoda okul öncesi çocuklarında çok ihtiyacı olduğu bir çok piyano eğitimcisi tarafından dile getirildi. Okul öncesi piyano eğitimi tez çalışmasını henüz tamamlayan Tuğba işıkdemir'in, Birol Işıkdemir ile birlikte ortaya koyduları okul öncesi piyano metodu, renkli resimler, küçük müzikal hikayeler, videolar ve çocukların seviyesine uygun şarkılardan oluşan görsel destekli bir piyano metodudur.
Not: Görsel (DVD/Video/Ses) eğitim desteğine yayıncının sayfasından ulaşabilirsiniz..yurtrenkleri.com/egitim/
Arkadaşım Piyano
Yazar : Ümit Sürekli
Yayınevi : Kendiyayını
Ümit Sürekli, Arkadaşım Piyano adlı kitabı ile piyanoya yeni başlayanlarla buluşmuştur. Arkadaşım Piyano 2 piyanoseverlere yeni ufuklar açıyor. Bu kitap, bir albüm niteliğinde hazırlanmıştır. Bu çalışma barok, klasik ve romantik dönemleri yansıtan örnekler, halk türkülerimizin düzenlemeleri ve piyano için yazılmış Türk eserlerinden oluşmaktadır.
Bu çalışma için harekete geçmeme “40’ından sonra saz çalınır” diye düşünen ve birlikte piyano çalışmaya başladığımız, ileri yaşlardaki bir öğrencim neden oldu. Çocuklar ve gençlerle yürüdüğüm güzergahtan götürebilirdim onu. Ama içinden; “bize göre bir şeyler olsaydı iyi olurdu” diye düşündüğünü duyar gibi oluyordum. Yaşamına eşlik etmiş ulusal ve evrensel kültürün ürünlerinden yararlanma fikri doğru bir yaklaşım olacaktı. Şarkılarımız, türkülerimiz, tango, vals, jazz ve klasik batı müziğinin her dönemine ait uygun ve seçkin örnekleri ile tanışabileceği bir yolculuk olmalıydı. Bu projeyi tasarladığım günlerde pandemi ortaya çıktı. Dolayısıyla onunla ve diğer tüm öğrencilerimle devam edemedik piyano çalışmalarımıza. Ama yola koyulmuştum ve “YETİŞKİNLER İÇİN PİYANO METODU” nu oluşturabilmem için uzun bir zaman fırsatı doğmuştu. Yoğun çalışma döneminin sonunda sanırım amaçlarımı gerçekleştirebilmiş olduğum bir ürün ortaya çıktı. İnsanımıza sanatın güzellikleri yoluyla daha çok dokunabilme zemini yaratmasını umduğum bu çalışmanın, piyano öğretmenlerine, müzik eğitimcilerine, müzik öğrencilerine ve tüm ilgililere yararlı olması dileğiyle…
On Yaş Altı Çocuklar İçin Piyano Metodu
Yazar : Yalçın İman
Yayınevi : Arkadaş
10 Yaş Altı Çocuklar İçin Piyano Metodu Kitap Açıklaması
Değerli piyano öğretmenleri ve müzik eğitimcileri;
Öğrenme, kuşkusuz sevmeyle başlar...
Eğitimde izlenecek yolun, izleyecek kişinin yaşı ile olan ilişkisi son derece önemlidir. Bu ilişki uyumlu olmalı ki dayatmasız, sindirilebilen ve sağlıklı bir sonuca ulaşılabilsin.
İlk yayınım olan "Piyano Metodu"nu tamamlar nitelikte olan bu çalışmada, 10 yaş ve altındaki çocukların ilgi ve gereksinimleri gözönünde bulunduruldu.
Tekerlemelerin, türkülerin, çağdaş eğitim müziğinin seçkin örnekleri ve sevilen evrensel ezgilerin, kitabın kapsamı ve işlenen konunun verdiği izin doğrultusunda düzenlemeleri yapıldı.
Nota değer ve kümelerinin öğrenilmesinde farklı bir yöntem izledim. İşitsel ve görsel şartlanmaya dayalı çocuklar için eğlenceli olacak olan bu yöntemle, tartım sorunlarını kolaylıkla aşarak başarılı çalışmalar yapacağınızı umuyorum.
Aşağıda görüldüğü gibi bu yöntemde, saatlerin çalışırken çıkardıkları "TİK-TAK" seslerinden yola çıkarak, nota değer ve kümelerini bu iki hecenin varyasyonlarıyla kalıplaştırarak standardize etme yoluna gittim.
(Tanıtım Bülteninden)
Piyano Metodu
Yazar : Yalçın İman
Yayınevi : Arkadaş
Bir çalgının öğrenilmesi söz konusu olunca üç öğe ile karşılaşılır. 1 - Öğrenci, 2 - Öğretmen, 3 - Metod.
Öğrencinin; yetenekli, istekli ve çalışkan, öğretmenin; yeterli ve sevecen, metodun; sıcak, sevimli ve amaca götürür olması durumunda başarıya ulaşmak mümkündür.
Çalgı öğretimde metodun önemi büyüktür. İyi bir metod. Öğrenci ve öğretmeni kendinde buluşturup kaynaştırabilmeli; çizilen çerçevede sağlıklı bir şekilde yol alınmasını sağlamalıdır.
Bu yaklaşım doğrultusunda çalışmalarımı başlattım. Bilinmeyene ulaşmak için, bilinenden yola çıkmanın gerekliliğini düşünürek, yerli ve yabancı kaynakları incelemek suretiyle bilenen, sevilen ve sevilebilecek parçaları çizdiğim çerçevede değerlendirdim. Fırsat eğitimini de göz önüne alarak bestecilere de yer verdim.
Bu yaklaşımım doğrultusunda çalışmalarımı başlattım. Bilinmeyene ulaşmak için, bilinenden yola çıkmanın gerekliliğini düşünerek, yerli ve yabancı kaynakları incelemek suretiyle bilinen, sevilen ve sevilebilecek parçaları çizdiğim çerçevede değerlendirdim. Fırsat eğitimini de göz önüne alarak bestecilere de yer verdim.
(Önsöz'den)